Slijmbeursontsteking (knie)

Een slijmbeursontsteking in de knie behandelen: Fysiotherapie MoveBetter

Als je een slijmbeursontsteking hebt, doet je knie continu zeer. Zeker als je je knie wil buigen, voel je vervelende pijnscheuten. Rustig aan doen helpt, maar vaak gaan de klachten niet helemaal weg door slechts rust te nemen. Als je een slijmbeursontsteking in de knie hebt, heb je een behandeling nodig van een professionele fysiotherapeut.

Wat is een slijmbeursontsteking in de knie?

In je knie komen de botten van je onderbeen en je bovenbeen bij elkaar. Om die botten te beschermen, zit er kraakbeen op. De stevige banden om het kniegewricht houden het geheel bij elkaar. Tussen de pezen en het bot van je knie, zit je slijmbeurs. Als je een slijmbeursontsteking hebt in de knie, is dit deel van je knie ontstoken. Dit doet vooral pijn als je je knie beweegt, bijvoorbeeld tijdens het lopen.

Jouw slijmbeursontsteking in de knie behandelen

Rust is belangrijk bij een slijmbeursontsteking in de knie, maar met een periode van rust kun je helaas niet al je klachten oplossen. Om de ontsteking echt te verhelpen, kom je naar Fysiotherapie MoveBetter voor een slijmbeursontsteking behandeling. Deze behandeling bestaat uit oefeningen om het kniegewricht soepeler en sterker te maken, maar we werken ook aan het verbeteren van je houding. Op deze manier kunnen we voorkomen dat je in de toekomst mogelijk weer een slijmbeursontsteking in de knie krijgt.

Meer weten? Neem contact op

Wil je meer weten over deze behandeling van Fysiotherapie MoveBetter? Neem dan gerust contact met ons op. Wij vertellen je graag meer over de behandeling voor een slijmbeursontsteking in de knie. Wil je direct een afspraak maken in onze praktijk in Amsterdam of Almere? Dan kun je ook contact met ons opnemen. Wij helpen je graag om van jouw vervelende klachten af te komen.

Contactgegevens

Ma 09:00u 21:00u